söndag, december 16

Soff-helg

I helgen har jag suttit framför tv:n i dagarna två och kollat på diverse skidsport. Med undantag av en kort promenad och lite tvättande så har jag knappt lämnat soffan. I händerna har jag självklart haft mitt broderi. Det börjar ta sig nu.

Middagen i fredags var mycket trevlig. Tyvärr var vi bara 7 som kom till middagen och 5 som gick vidare till mig. Efter kanske en timme hos mig så somnade en av mina kära arbetskamrater. Det drog ner feststämmningen en aning. Vid tolv-tiden fick hon skjuts hem och kvällen var slut. Kort men trevligt.

Tyvärr har jag inga bilder på det fantasifulla luciatåg som gästade arbetsterapins lokaler på luciamorgonen. Men jag kan informera om att det var vårdbälten, träningsband och sjukhus-pyjamaser inblandade. Skönsång? Nja...

I morgon ska jag ta en tur in på vårdcentralen och prata med min eventuellt kommande chef. Jag ska övertala honom om att jag vore lämpligast som vikarie. Det är ingen mening att han annonserar efter någon annan.

Inga kommentarer: