måndag, januari 7

Vilken tjej!!

Ja, självklart såg jag på skidor och skidskytte hela helgen. Och självklart så var helgens höjdpunkt när Charlotte Kalla gled över mållinjen som segrare i Tour de Ski -08. Vilket lopp, vilken tour och vilken tjej!! Idrottshistoria skrevs och tv-bilderna lagrades i mitt permanenta långtidsminne. Det ska verkligen bli kul att se vad hon kan göra kommande säsonger.

Och snart är det vm i skidskytte. Tyvärr saknas toppformen hos samtliga åkare men mycket kan hända inför ett vm. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna ta mig till Östersund och kolla på nån tävling. Det kan vara värt en semesterdag.

I eftermiddag är det stormöte med båda cheferna. Då ska de grillas med tusen frågor. Det kan bli intressant och förhoppningsvis får vi svar på våra frågor. Nu har vi bokat in en del patienter men vi har ännu inte kuddar, britspapper, akupunkturnålar eller annat. Så det blir spartanskt värre. En av de behandlingsrum vi nu fixat är ett kök. Vi har dock hittat en ful skärm i sjukhusets innersta förråd som skärmar bort själva köksdelen. Inte så trevligt att ligga mellan en spis och en kyl.....

Idag är min arbetskamrat hemma och vabbar. Och här sitter jag och gör stor nytta.......

Inga kommentarer: