tisdag, december 16

julpyssel

Mycket sport i helgen; längdskidor, skidskytte och curling-em på tv och skidtävling i Vårby i söndags. Tråkiga resultat i curlingen, mycket bra resultat av Johan Olsson i lördags, hyffsat resultat i skidskyttet. Och en seger av mig! Det gick inte så fort men jag hade inget motstånd heller. Men mamma och pappa som följde med som mina coacher tyckte att det var kul. Det blev en uppmärksammad comeback.

Igår tog jag träningsledigt (igen...) och pysslade lite i stället. Bakade supergoda skorpor (lägger upp receptet senare) och försökte vika små askar att ge bort mina chokladtryfflar i. Men hur jag än mäter så får jag det inte att gå ihop med bottnar och lock. I värsta fall får jag köpa plastlådor på ica och pynta dem lite.

Ikväll ska jag tvätta och förhoppningsvis städa. Kanske slutföra mitt projekt med askarna. Och hämta stora rosa väskan från förrådet och börja packa.

Nu är det bara tre dagars jobb kvar innan jullovet :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uppmärksammad comeback??? :-D

sonja sa...

Folk frågade mamma om hon hade småbarn igen eftersom hon var på skidtävling. Till och med Madelene Grön hade noterat att jag skulle tävla (eller åka som Malin G sa..)
Men det var inte så att öa tog bilder direkt......