tisdag, april 28

solbränd på näsan

I lördags var det dags att grilla igen. Fläskfiléspett den här gången. På kvällen gick jag, Emilia och hennes pojkvän till wallers och tog en drink där. Det blev ingen fortsättning, jag var alldelses för trött och de skulle upp i tid för att åka på sightseeing.
I övrigt har helgen spendrats i solen. Vilket syns på min näsa.

Idag är det varmt och kvavt ute men disigt. Det spås att vädret ska bli bra helgen som kommer. Då kommer mormor och moster Kerstin på besök så det hoppas jag.
Idag har jag varit förbi turistbyrån och plockat på mig en massa brochyrer och kartor som ska hjälpa mig i planeringen av helgens utflykter och resten av vårens utflykter också.

På jobbet rullar det på. Magsjukan har spridit sig igen så nu är alla avdelningar på sjukhuset isolerade. Det innebär en hel massa praktiska problem och att patienterna blir liggandes på rummen utan att varken kunna gångträna eller flyttas till rätt avdelning eller rehab. Suck. Det är ju vår nu, borde inte vinterkräkan ge upp snart?

Inga kommentarer: