måndag, maj 25

Weekend ended

Min weekend i Prag har varit väldigt bra. Det är en väldigt vacker stad. Gamla utsmyckade byggnader överallt och framförallt floden och alla broarna. och de kan minsann göra öl! Nu är inte jag någon erfaren öldrickare men deras ljusa ölsorter är faktiskt goda. Och när det är billigare att köpa öl än cola så blir det öl både till lunch och middag.
Apfelstrudel och gulasch är god traditionell mat som man måste prova. Men varmrätten med koktkött och brödskivor i sås som vi fick till middag i lördags var inte det godaste jag ätit.

Förutom den vackra staden så var det kul att se Marias nya frilla. Trots ny frisyr var hon dock lika älskvärt barnslig/vuxen/dryg/löjlig som tidigare :-)

Igår eftermiddag när jag kom hem var det fint väder och idag har det varit underbart. Tog just en promenad i linne, utan att frysa ens i skuggan.

Nu hoppas jag att jag att får fortsätta jobba i Visby resten av året så syrrorna kan komma ner och hälsa på i sommar.......

(bilder från helgen kommer snart..det tog så lång tid att rotera alla så jag orkar inte mer idag...)

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag jobbar tors och fredag eller om det var ons tors, ska kolla upp det. Om jag byter och kommer ner är vi hemma innan måndag morgon då?