torsdag, september 17

får jag åka hem snart?

Seeegaste dagen på hela sommaren i Hemse blir också min sista här. Hade två patienter inbokade på förmiddan men bara en kom, den andra var sjuk. Så jag har suttit själv och kollat Superstars på datorn, resten av det lilla gänget var på möte i stan. Inte så givande för mig att vara med på. I och för sig inte så givande att kolla på tv på jobbet heller.......

Efter en lunch i solen skulle jag ha telefontiden. 2 samtal på en timme. Ingen patient att boka in eller skriva på. Segt.

Nu har vi fikat och jag har fått en burk med tomatchutney av kollegorna. Nu väntar jag på att AT-läkaren hör av sig så vi kan åka till Visby, men det dröjer nog en timme till..... Ska på föreläsning ikväll med Mikael Andersson "Armlös, benlös men inte hopplös"- den blir nog intressant.

Norrlänningarna är på väg söderut, enligt senaste rapporten har de passerat Skule.

Inga kommentarer: