söndag, oktober 11

Hatar persienner!

Jag kan verkligen bli irriterad på ting som inte gör som jag vill. Eller sånt jag vet att jag borde förstå eller klara av men som verkligen inte går att lösa. Och med irriterad menar jag på gränsen till förbannad.

Hade lust att mörda mina persienner idag. Hur svårt ska det vara att byta vridstång egentligen? Jag har lagt projektet på is för att inte riskera att jag har sönder nåt.

Så för att ändå få göra något kreativt (skulle cyklat men det har regnat sedan jag kom hem från Mora...suck) började jag nåla fåll på mina broderade dukar. Verkligen på tiden. Första duken gick bra. Sedan när jag var "klar" med den andra ser jag att jag nålat fållen åt fel håll, alltså på rätsidan. Hur dum får man vara? Fattar inte hur man kan fålla en hel duk utan se att det är på fel sida......

Jag fick göra om och göra rätt helt enkelt.

1 kommentar:

ragnar sa...

ajabaja sonja, så går det...