tisdag, april 27

jäkla skitdag

Ramlat över en rollator i en mörk källarkorridor och sträckt låret igen, orsakat en incident med jobbilen, jobbat över som vanligt på vårdcentralen och när jag kommer hem har någon snott min tvättid. "Det var ingen här halv fyra så...." "Men va fan, jag har ju bokat till åtta!! Ska jag måsta skriva en lapp att jag inte kommer förrän efter kl17? Och varför kan inte du boka en tid som alla andra?" (så tänkte jag, i verkligheten var det en mer återhållen ilska....)

Hela dagen sammantagen gör att jag inte känner för att göra nåt alls just nu. Skulle kunna ta en promenad, nu när jag inte kan tvätta förrän om en vecka, men jag fryser och det är kallt ute. Ska nog snarare lugna mina nerver i ett varmt bad.

Känns som att man pratar med mig på egen risk just nu.....

Inga kommentarer: