torsdag, april 1

jobbig dag på nåt vis

Slutade gårdagen med att dammsuga i pyjamas. Började denna dag med att torka golven i samma pyjamas.
Hurtigt och duktigt tänker ni.
Snart kommer mamma tänker jag :-)

Resten av dagen har kännts lika grå och tung som vädret. Började med att jag satt i över en halvtimme i bilen spöregnet och väntade på hemtjänsten som var vääldigt sen. Jag gav upp till slut och åkte tillbaka till Orsa. Lämnade tillbaka bilen till sköterskorna och gick genom Orsa i det kalla ruggiga vädret. Lagom glad och kall var jag på kontoret igen.
Mitten delen av dagen flöt på ok. Nu på eftermiddagen är all energi slut och jag går nog hem snart. Tanten i Skattungbyn svarar inte i telefon så dit kan jag inte åka. Och jag orkar inte ta tag i nåt annat heller.

Nu behöver jag familjen, godis och mys! Och ledigt!

och lite solsken

Inga kommentarer: