måndag, oktober 10

Äntligen!!

På torsdag kommer målaren och börjar tapetsera sovrummet, vardagsrummet och målar över fettfläckarna i köket (förhoppningsvis kommer han ihåg köksluckorna också...). Halleluja! Äntligen är detta maraton i ringande, frågande och gnällande för att få nya tapeter över.
Känns som att jag har vunnit något. Att man kan bli så glad över nya tapeter.

Eller så är jag mest glad att jag inte behöver ringa och tjata mer. Orkade nästan inte bli irriterad eller sucka när vaktmästaren idag sa att han hade helt glömt bort att lägga en lapp med ovanstående info i vår brevlåda före helgen som det var tänkt. Tur att jag ringde och frågade då tänkte jag. Nästan utan irritation.

Så i helgen kanske det dyker upp bilder på vackra rum med vackra tapeter på bloggen :-) Taveluppsättningen lär få vänta tills Astrid och Lars kommer och hälsar på med en slagborr i bagaget men vad gör väl det när väggarna är vackra

2 kommentarer:

Sofia sa...

Grattis :) det verkligen behövs...
Men ist för att vänta kan ni ju köpa en slagborr. Som en tidig julklapp till er själva.
Vilka tapeter ha du valt?

sonja sa...

vi kan önska en i julklapp. Tapeterna får alla se när de sitter uppe :-)