onsdag, november 2

Inte som man planerat....

Igår när jag kom hem möttes jag av en målargubbe med en tapetpärm i handen. "Du måste välja andra tapeter, pärmen du fick välja ur var gammal, de tapeterna finns inte". Jag brann nästan av. Som droppen på moset har jag alltså valt tapeter som inte längre finns.
Nu skiter jag ju i vilka tapter det blir eftersom vi planerar att flytta men jag blir verkligen irriterad på att vaktmästarna kommer undan med att tänka så lite som möjligt. Gång på gång.

Det gick snabbt att välja nya eftersom vi som sagt inte bryr oss så mycket bara det blir gjort. och dessa tapeter finns i lager så de ska kunna tapetsera nu i veckan som det var tänkt. Igår kväll ställde vi alltså alla möbler i en hög mitt i vardagsrummet. Imorse gjorde vi samma i sovrummet. Alla gardiner och annat pynt är bortplockat. I morse kom målaren. hanska börja i sovrummet.

Idag hade jag en fullbokad eftermiddag med APT på avdelningen (inställt pga stressen på avd, 5 i korridoren och ingen som hunnit fika...) och anhörigträff (inställt pga ingen anmäld). I slutänden inte så stressigt ändå. Jag hade flexat ut och gått hem nu om det inte hade varit jobbgympa kl 16.15. Tänker vara med så att inte Emma måste gympa helt själv.

Inga kommentarer: