tisdag, januari 31

äntligen igång

Min envisa förkylning hänger kvar i form av rinnande näsa och kraxig hals men jag har ändå börjat träna nu. Annars hinner jag aldrig i form till nästa helg (12/2) då jag ska åka Engelbrektsloppet. 6 mil kräver lite träning. Hittills har jag fått ihop 7 mil.
I söndags var vi i Harsa och åkte i kanonfina spår. Där blev det 3,5 mil. Innan det har jag bara åkt en mil i taget på mer eller mindre bra spår. Det skulle inte skada om det kom en decimeter till...

Första riktiga lasset med grejer till Växbo körde vi i helgen. Nya soffan står ouppackad i vardagsrummet och balkongmöblerna, julpyntet, sommarkläderna och lite annat fick också flytta dit.
Nästa lass blir på lördags då vi också ska skriva kontraktet.

Ett tips av erfarenhet: sälj inte din gamla soffa för tidigt. Då får du sitta på golvet (5 veckor blir det för oss....)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Äntligen ett inlägg :) men när ha ni flyttat klart allt då så ni få bo heltid i växbo?

Anonym sa...

Eller så packar man upp den nya soffan i det gamla boendet.