måndag, juli 9

semester om 1 vecka :-)

I helgen har det varit huset fullt med familj. Har ätit gott både på altan och på Växbo krog. I lördags spelade vi kubb allihopa: mamma, pappa, Maria, Sofia, Kent, och Nisse. Märta och Sussie var bara åskådare. Nisse och Kent lekte bollkalle efter pinnarna.

Simmade Vansbrosimningen i går. Det var mulet men varmt när vi startade, ganska snart började det regna, inte så kul för våra fans Sofia och Märta.... Och inte så kul för oss att klä på oss i regnet (utomhusdusch med för lite tak...). Härligt att det ska regna jämt när jag är ute och tävlar.

Nu är det bara en tävling kvar i min fusk-klassiker (enl en viss person är det fusk att göra Engelbrektsloppet istf Vasan). "Bara" Lidingöloppet kvar. Ska börja jogga försiktigt nu i veckan och öka på så gott jag kan. Bör kunna springa ca 1 timme om 2 veckor. Kan det vara rimligt?
Jag lovar att jag ska skynda långsamt, har inte tid att vila min fot mera nu.

Födelsedagspresenter: biljett till Jesus Christ Superstar (längtar!), tårtfat och tårtspade (invigda, superfina), diskhandduk (inte använd än :-), kamera (nu ska det traderas och bloggas mera..), ugglesmycken (självklart :-) och en stor klotgrill (invigd och nu när vi fattar locket är den jättebra). Och såklart middag på Växbo krog och mysigt familjesällskap hela helgen.
Nu är det mindre än ett halvår till julafton :-)

Inga kommentarer: