torsdag, augusti 2

skitigaste dagen på länge

Sov för länge idag. När jag skulle äta frukost såg jag att Sussie satt på bordet på altanen. Öppnade för att säga till henne och såg att en blomma var nedriven från väggen, en annan tippad omkull. Sussie vägrade lämna bordet, tittade upp mot fönstret bara. När jag såg vad hon tittade på höll jag på att bryta ihop.
IMAG0282

En liten fågel hade fastnat med ena vingen i flugtejpen. Jag ogillar verkligen fåglar som flaxar nära mig. Får lite smått panik om en fågel hoppar upp på kafébordet tex. Hur skulle jag få bort fågeln??

IMAG0283

Tog på mig följande mundering inkl handskar. Gjorde ett tappert försök att ta fågeln med handen men jag pallade inte det, den bara flaxade mer. Tog då sats igen med grilltången i handen för att försöka peta bort den från tejpen. Men fågeln flaxade fast även andra vingen och stirrade desperat på mig.
Jag grät och hyperventilerade en stund innan jag bestämde att enda sättet att lösa det var att klubba ihjäl fågeln. När jag gick ut igen för att göra det såg jag att Nisse lekte med en annan halvt levande fågel. Härligt.
Tog sopen och sopade ut både fågel och katt med några svordomar. Slog sedan i panik ihjälp fågeln på rutan. Lyckades inte få bort fågeln från tejpen dock, kändes som att den skulle gå sönder. Så jag lyckades med grilltången få loss tejpen från rutan. Kastade ut den på altanen och gick in för att lugna mig och äta frukost. Har aldrig varit så rädd för något så löjligt.

Insåg sedan att katterna kanske skulle leka med den och fastna i tejpen. När jag skulle slänga den så var de dock borta....

Lyckades inte starta gräsklipparen. Svor och sparkade lite på den och försökte typ 15 ggr men den hatar mig.
Målade spegeln och stolen som sedan stod ute och torkade och såklart hann bli blöta när det började regna....
Självklart så har Kent förföljt mig hela fm....

Inga kommentarer: