söndag, maj 5

Långpass

I dag tog jag mig i kragen och tog mig upp kl 7. Åt en stadig frukost (som alltid iofs), packade ihop grejer och åkte in till Bollnäs. Kl 9 utanför sporthallen samlades vi, ett gäng gubbar (yngre och äldre gubbar..) och jag. Första distanspasset med klubben för säsongen. 8,5 mil blev det.
I början lite för snabbt tempo, som det brukar kunna bli. Sedan ca 2 mil väldigt lättkört pga medvinden, 30-35 km/h utan att knappt trampa. Sedan började motvinden och jag började bli trött och tröttare. Sista 2-3 milen var jobbiga. Sista 5 km tog jag slut direkt en backe började.
Men jag tog mig tillbaka till sporthallen :-), totalt ca 3-3,5 timme. Det som motiverade mig på slutet var en pizza, och jag är inte den som lurar mig själv. Så det blev en pizza. När jag kom hem var Jens fortfarande kvar hemma, jag trodde han skulle ha hunnit åka iväg till fisket. Han blev väldigt sugen ;-)

I fredags var det afterwork med området Primärvård (Bollnäs HC, akuten och rehab). Vi var ca 20 personer, hälften från slutenvårdsrehab. Och jag var hemma halv åtta. festligt värre. Smörgåstårtan och äppelmusten var god....

Bröllopsupdate: Vi jobbar på bordsplaceringen nu, och jag har ett gäng skor hemma för att prova. Har uteslutit två, känner på de två andra. Väntar också på andra leveransen.


Inga kommentarer: