måndag, november 4

lugnet efter renoveringsstormen...

I tisdags kom mamma och pappa hit för att hjälpa oss med renovering. Redan på kvällen börjades det med att riva tapeter i köket. Dagen efter hade de spacklat och ville ha väggfärg till barnrummet. Det visade sig dock att taket inte var något att måla, skivor som knappt hängde på plats. Så de revs bort. Under dem fanns ett trätak! Åh, det kan vi måla! tyckte jag men det visade sig snöa spån mellan brädorna så det gick inte. När de tapetserat klart i köket så började de istället sätta upp nytt innertak. Inte så lätt visade det sig i ett gammalt och snett hus... Men snyggt blev det :).

Jag har inte hjälpt till med taket. Jag har skött service med mat, fika, sopsäckar, städning, hundpromenader mm. Vilket också varit mycket jobb. Igår åkte de hem och köket är nu ljust och fräscht. Piffade lite extra med kakeldekor på de spruckna plattorna. Nästa steg i barnrummet är att putsa och måla foder, spackla väggarna och sedan tapetsera.

Igår gjorde jag rent fönstren på nedervåningen och fick upp gardiner i två rum. Satte även upp lite krokar i vår fina walk-in-closet. Idag kommer Jens hem med en hatthylla som ska upp i hallen.

(surfplattan vill inte lägga upp bilder, de kommer när jag startat datorn...)

Inga kommentarer: