torsdag, april 17

Sovrutin...

Sedan förra helgen har jag och Elsa börjat med en kvällsrutin. Vi läser saga i sovrummet, sjunger vaggvisa och sedan är målet att hon ska somna i sin egen säng. Hittills har det lyckats två gånger och som mest tagit 1,5 timme.

Idag har hon sovit 2 timmar mitt på dagen och varit vaken sedan kl13. Outhärdligt trött och grinig sedan kl 16. Somnar vid amning men vaknar när jag lagt ifrån mig henne.
Nu somnade hon nyss vid bröstet och sover i din säng. Väldigt tidig kväll men just nu känner jag bara: pust!

Hon var iaf pigg och glad när hon träffade farbror Erik som kom igår kväll. Han åkte i morse efter frukost men det har kul att han stannade till. Fler nattgäster blir det i helgen.

Jag har dock börjat dela ut de muffins vi skulle bjuda på till påskkärringarna. Huset är fortfarande godistomt. Nu kommer det troligen inga fler eftersom det blåser storm ute.

Vilket drygt och tråkigt blogginlägg... Suck

Inga kommentarer: