tisdag, december 18

Nytt vik, ny lön och ett ord

I går fick jag ett samtal från min kommande chef. Det han sa var i princip att jag duger, han hade inget emot att anställa mig som vikarie. Innan helgen skickade jag nämligen ett mail till honom där jag berättade vem jag var och att jag visste att han behövde en vikarie så snart som möjligt.
Han hade i princip inget annat val än att anställa mig. Hur lätt är det att annonsera nu om en tjänst som börjar 2 januari? Vem flyttar till Sollefteå med så kort varsel? Men det hade ju inte skadat om han i alla fall sagt något positivt om mig istället för att jag bara duger. Både en av sjukgymnasterna här och min nuvarnade chef har faktiskt rekommenderat mig.

Men det spelar ingen roll nu. Nytt jobb betyder ny löneförhandling. Lönen måste bli klar innan jag börjar den 2:a januari. Alltså idag eller imorgon. Sedan tar jag jullov och använder de semesterdagar som jag har kvar. Struligt som väntat.

På jobbet i övrigt så är det remissvar och slutanteckningar som tar upp den mesta tiden. Och ordlekar såklart.

ett ord på nio bokstäver

OTT
MKM
AES

Inga kommentarer: