tisdag, januari 1

Dags att börja jobba igen

Ja, nu är min semester slut och ett nytt år har börjat. Idag körde jag kombin full med packning och halva famljen inklusive moster (mer eller mindre bakis allihop) till Sollefteå. Alla julklappar och annat som jag dragit med mig hit (nu ska jag ju bo här minst ett år så jag behöver ju mer grejer nu....) har jag nu packat upp. Jag har inte riktigt löst problemet med att få plats med det porslin och glas som jag tog med. Men det löser sig nog.

Nu när skidåkningen är slut på tv:n (Charlotte Kalla vann överlägset!!) så tänkte jag ta mig tid att uppdatera bloggen. Självklart innebär detta också en bild på broderiet som nu vuxit en aning under ledigheten.



I övrigt har julen varit bra. trots brist på snö har jag åkt skidor så att träningsvärken var rätt så plågsam ett tag. Jag fick fina julklappar och har också fått vara hundvakt åt farfars jämthundsvalp, ca 10 veckor. Hon är ur-söt men envis som en åsna och totalt orädd våra hund-hatande kattgubbar. Hon är rätt så energikrävande men det kompenserar hon med sitt söta ansikte och sin mjuka valppäls.

Nu ska jag fixa lite middag och matlåda till jobbet. Jag kan erkänna att jag är nervös inför allt det nya och lite orolig för väntelistan med patienter. Det blir nog jobb så det både räcker och blir över, särskilt med tanke på att vi bara är två de första två veckorna......

Inga kommentarer: