måndag, maj 12

stressigt stressigt

Ja, det är mycket på jobbet nu. Alla vill ha ute-rollatorer och det är nästan tur att det är väntetid på leveransen. Vi har nämligen inte tid att köra ut dem till patienterna. Dessutom har Annika varit hemma från jobbet i tre dagar och är sjuk även idag. Jag tycker synd om henne som ska komma tillbaka till en hel hög avbokade patienter som vill ha ny tid så fort som möjligt.

På tisdag ska vi ha friskvårdseftermiddag. Om det bara blir hälften så fint väder som det varit de senaste dagarna så är jag nöjd. Det känns att sommaren är runt hörnet. Jag har införskaffat dyra solkrämer och ballerinaskor som redan gett mig blödande skavsår. Precis som det ska vara.

I söndags var jag på marknad. Jag gillar marknader men ändå är en marknad en marknad. Samma saker återfinns på alla marknader. Loppisbord, kryddor, mums-mums, getost, rökt kött i alla former, tjatiga telefonsäljare som ville "ge" mig en ny telefon. Jag köpte faktiskt ingenting. På hemvägen funderade jag på om jag inte borde köpt torkad frukt eller en stor bak-bunke i rostfritt. Men det kan hända att jag besöker en och anna marknad i sommar också. Då blir det nog torkad frukt.

Nu har jag äntligen provbakat med min surdeg. Det blev bröd av den men den var väldigt kladdig att baka ut. Inte helt perfekt men ätbart bröd i alla fall.

Inga kommentarer: