onsdag, mars 4

Äntligen på plats

Nu har jag klarat av Vasaloppet på en helt ok tid, 8,42. På nya jobbet är alla väldigt imponerade. Själv kände jag att jag kunde åkt fortare om jag bara vetat hur långt 9 mil vekligen är. Sedan har man en viss fördel av att starta längre fram och därmed få lite draghjälp av snabbare åkare.
Det blir nog fler lopp senare och då ska jag under 8 timmar.

Nu är jag alltså i Visby och ska imorgon börja jobba på riktigt. Efter 2 korta dagars introduktion. Självklart var sjukgymnastens sambo sjuk så han var tvungen att gå hem tidigare både igår och idag för att ta hand om bebisen. Men jag ska nog klara mig. Det finns alltid folk att fråga.

Här är det vad jag skulle vilja kalla vår. Det tycker inte de som bor här men när det knarrar av grus under skorna, snön endast syns där det tidigare varit små snöhögar, fåglarna kvittrar på morgonen när man går till jobbet och det är plusgrader ute, då är det väl vår?

Kanske pga miljöombytet, kanske pga all spänning inför vasan och flytten, eller pga något annat. Nu är jag förkyld. Inte dunderförkyld men jag snuvar och har ont i halsen. Suck..

1 kommentar:

Sofia sa...

Hur känns det i Gotland nu?
förstår du vad alla säger med dialekter och allt?
Hoppas att du inte glömt något viktigt hemma nu utan har allt för att klara "våren" där i söder :-D

har du njutit av filmerna och musiken?