måndag, mars 23

Dags att lägga skidorna på hyllan..

...för längdåkarna alltså. Skidskyttet ska avgöras nästa helg. Då blir det riktigt spännande att se om Helena Jonsson ska lyckas hålla nerverna i styr och vinna världskuppen.

Men för längdskidåkarna är säsongen slut för den här gången. Nästa år väntar ett OS och det ser jag verkligen framemot. Då kommer Kalla, Lind, Olsson, Haag, Hellner, Olsson nr2, Britta och alla de andra att vara i toppform och vinna en massa medaljer. Hoppas, hoppas....

Mitt i allt tv-tittande igår hann jag med en fika på stan med Anna och Hanna. Jag offrade faktiskt herrarnas skidskytte men det var det värt. Gott fika i trevligt sällskap säger man inte nej till. Och eftersom vi bor så nära stan så var det inga problem att hinna tillbaka till skidtävlingen.

Före skidtävlingen hann jag både jogga, dammsuga och tvätta. Och efter all skidåkning blev det storhandling på Ö&B och Maxi. Nu har jag konserver och pasta så att det räcker ett bra tag.

Inga kommentarer: