söndag, april 19

En helg utan Munken

Ännu en härlig helg i härliga Visby går mot sitt slut. Klyschigt men sant att tiden går fort när man har roligt.

I fredags solade vi i trädgården på eftermiddagen och på kvällen gick vi till Wallers krog och drack några öl. Det var första gången vi var där och vi kommer säkert att gå dit igen.

I lördags körde jag igenom en biltvät för första gången. det var spännande. Bilen blev renare än den var innan men inte så fin som den skulle blivit om man tvättat den för hand. Men den glänser fint i solen nu.
På kvällen blev det grillning. De andra gjorde lax-paket men jag gjorde lax-spett. Hur kommer det sig att grillat alltid är gott? Det luktar gott, det är mysigt, det ser gott ut och det är gott.

Innan vi hunnit hugga in på Hannas kokkoskaka var vi inbjudna på förfest med ett gäng underläkare. Det säger man ju inte nej till, tänkte vi och skålade och åt lite kaka innan vi gick ner på stan.
Efter den trevliga förfesten var vi 6 st som gick vidare till ett ställe som heter Surfers. Där satt vi i en väldigt låg soffa och kollade på folket som köade till baren. Och det fanns en del att kolla på om man säger så. Dit går vi nog också tilbaka.
I säng halv 3 efter ännu en bit kokkoskaka.

Idag vaknade jag väldigt utvilad halv elva. Jag har inte hunnit med så mycket men golvet i rummet har dammsugits och skurats i alla fall. Och jag har tränat drygt 2 timmar. Jag cyklade till Brusebo som är ett naturreservat norr om Visby (vid Muramaris). Där vandrade jag omkring i ca 1 timme och njöt av naturen, utsikten och tystnaden. Nu är jag full av ny energi och känner mer än någonsin att jag garanterat kommer att komma tillbaka till Gotland mer än en gång. Jag tror att jag är kär......

1 kommentar:

Sofia sa...

Underläkare???? .-D