söndag, maj 31

Sommarhelg






Det visade sig att jag hade talang för att kasta varpa. I alla fall på 10m (damer tävlar på 15m och med tyngre varpor än den jag kastade med). Det går ut på att kasta en varpa så nära en pinne som möjligt. Varpan ser ut som en diskus och är gjord av metall eller sten. Det finns hål för fingrarna på undersidan och en grop för tummen på ovansidan. Man kastar med underarmskast och ska helst få till en rotation på stenen så att den landar och stannar, annars kan den rulla iväg. det är svårt men riktigt kul.
Vi var några som stannade hos Sören och grillade så vi kom hem typ kl 01.

Igår gick jag och Hanna en sväng på stan, köpte hemgjord glass och solade.
idag har vi stekt på gräsmattan hela dagen. Jag gick och badade på eftermiddagen och sedan har jag sprungit en sväng.
En väldigt lugn helg med andra ord. Men jag har i alla fall köpt sommarsandaler, tvättat 4 maskiner tvätt, fått färg på kroppen och vunnit bad-vadet!:-)

1 kommentar:

Sofia sa...

snygga skor.
jag har också köpt gladiator sandaler inför sommaren.