söndag, juni 7

Turist-helg


I fredags hade Vanja otur med vädret på sin after-work men det var trevligt i alla fall. Vi fällde ner väggarna på tältet, tog på oss mer kläder och filtar. Festen flyttade in när alla ätit och snart var det dans till schlagermusik. Jag, Ingrid och Anita var bland de sista kvar och gick vidare till Nunnan. Jag valde sedan att gå hem när de gick till Munken.

Igår rastade jag Forden och åkte till Blå Lagunen. Ett gammalt kalkbrått som nu är vattenfyllt och badvänligt. Vackrare vatten får man åka till medelhavet för att se. På Lummelunda Bruk köpte jag vackra skålar av gotlandslera, dekorerade med blåst glasyr på insidan.


I Almedalen var det nationaldagstalare, bla Marie Jungstedt som beskrev sin kärlek och relation till ön och hur ön inspirerat henne till alla bra böcker.
Kvällen avrundades med en film och ett glas vin; No country for old men. En bra film, den var dock lite seg på slutet.

Idag har jag röstat och besökt Fornsalen och lärt mig allt (nja..) om Gotlands långa historia och storhetstid. Det var faktiskt intressant att se gamla runstenar, silver och guldskatter, historien om galgen och allt annat som hör ön till.


Nu har jag just sett finalen i Franska öppna och tyvärr räckte inte Robin till men vilken turnering han har gjort. Att slå Federer i finalen var lika omöjligt som det väntat. Han är helt enkelt världens bästa spelare.

Nu är helgen slut och det är dags att ladda för en ny vecka. Då ska jag ansvara även för kirurgavdelningen. Det blir spännande att se hur tiden ska räcka till..

Inga kommentarer: