onsdag, september 9

hemresan bokad

Då var det gjort (igen, bokade hemresa även i juni...). Tisdagen den 22 september, i gryningen , eller väldigt tidigt i alla fall, lämnar jag och forden ön för denna gången.
Känns lite vemodigt men jag längtar hem också. Ska bli kul att komma hem, lite jobbigt att jag inte har något jobb på gång men det löser sig.

Nu jobbar jag som mest med att skaffa arbetsgivarintyg och ringa runt till jobb jag sökt och jobb jag haft. Än så länge har jag inte kommit någon vart men jag har inget bättre för mig än att ringa runt. Idag har jag en patient inbokad......

Ska också läsa lite om vad som händer på ön nästa helg. Då har jag besök igen och ska guida runt för sista gången denna sommar. Det är nästan lika roligt att planera och fundera som att fakstiskt göra :-) sån är jag

2 kommentarer:

Sofia sa...

En patient??? En på hela dagen? Tur att du inte får betalt per patient... men om du kollar vad som händer så slipper jag?.. Skrev ut några promanad tips ifrån internet som jag tänkte att vi kunde gå medas du jobbar på fredag. en lugn start

sonja sa...

jo, det är jobbigt lugnt. och jag kan ju inte boka in så mycket nya heller med bara en vecka kvar....
ni kommer inte hinna promenera medans jag jobbar om jag lyckas flexa ut i tid. senast 15 är jag nog ifrån jobbet