måndag, september 14

sååå glad att jag inte pluggar längre

Som den snälla storasyster jag är håller jag på att jobba mig igenom lillasysters c-uppsats och ge diverse konstruktiv kritik och kommentarer. Spontant känner jag bara: guud vad skön att det inte är jag som ska skriva, ändra formuleringar och slita med att få den klar innan inlämning.

På allas vår kära facebook ser man med jämna mellanrum kommentarer om skolarbete som borde göras, tentor som skapar ångest och annat som hör plugglivet till. Inget jag saknar än faktiskt. Känner mig ganska nöjd med att jobba måndag-fredag och kunna ägna mig åt annat på kvällar och helger.

Nu ska jag inte nämna nåt om att jag bara har 4 dagar jobb kvar, det väljer jag att ignorerar tills jag kommer hem.

2 kommentarer:

Sofia sa...

hem till mor och far igen?!

Anonym sa...

Det går bra att jobba månd-fred för dom som har jobb. den som inge jobb har kanske plugga ska? Vad vet jag