fredag, januari 1

Nytt år, nya bullar

Igår var det nyårsafton och för att det inte skulle kännas som vilken kväll som helst festade jag till det med efterrätt, Avocado- och chokladmousse. Väldigt gott faktiskt. Och nästan så nyttigt som det låter :-)

Efter min storhandling i Mora igår förmiddag åkte jag upp på Grönklitt och skidade lite. Det var mycket folk som ville röra på sig, både på längden och i backen.

I går kväll monterade jag också ihop min andra byrå. Blev väldigt fint. Tack för den julklappen! Har i dagarna också gjort klart mitt broderi som jag hållit på med ända sedan i våras. Har inte varit särskilt effektiv med det under sommaren precis. Men nu är det klart och jag har börjat på nästa projekt. En julduk, i väntan på en kudde som jag har beställt.
Och även idag har jag varit effektiv. Tvättat tre maskiner, strukit lite, diskat 2 ggr och framför allt bakat bullar. Snurrade bullar för första gången. Lite extra pyssel men fina blev de. Och många :-)




Nu ska jag lata mig i soffan en stund och kolla på Tour de Ski som äntligen drar igång.

3 kommentarer:

jens sa...

bullarna ser goda ut!

Mickan sa...

Avokado-chokladgrejjen var ju riktigt intressant! rolig kombo :)

Sofia sa...

avokadoglass är väldigt gott :D Bra tips...
Funderar på att jag måste hälsa på dig snart men har lite svårt att planera in något just nu.