tisdag, juli 27

bort med stolarna och in med en hylla

Igår var jag till återvinningsstationen med ett par trasiga stolar som jag hade på balkongen en vecka eller så innan jag köpte de jag har nu. Lite batterier och lampor fick följa med också.

Sedan svängde jag förbi Bettan och hämtade en hylla som jag fick av henne. Trots att jag hade tänkt träna så började jag förstås skruva ihop hyllan på en gång och flyttade in böcker och annat dit. Resultatet blev bra. Dessutom blev jag av med en kartong från förrådet.

Pga den missade träningen tänkte jag träna imorse, men som så många gånger förr (när ska jag lära mig?) så blev det inte så. Vaknade i panik kvart över sju. Vet inte om väckaren hade ringt eller inte... Ingen fara med att komma för sent till jobbet men irriterande eftersom jag hade lagt fram kläder, packat och förberett jobb-frukost.

Idag har jag också varit till vårdcentralen. För första gången som patient. Har några väldigt fula utslag i ansiktet. Hoppas doktorn imorgon kan bota det snabbt....

2 kommentarer:

Sofia sa...

Svinkopper? Pencellin?

sonja sa...

det heter svinkoppor och penicillin, vad det är jag har vet jag inte än. hoppas jag vet om en timme....
om jag nu vill veta