söndag, september 5

alldeles för effektiv för en söndag...

Redan när jag börjde med äppelmoset var klockan för lite för att ens vara vaken en söndag. Men sitter man hemma i soffan på lördagkvällen så vaknar man ganska tidigt.
Innan kl12 hade jag förutom äppelmos även gjort en äppelkaka i långpannan och diskat några gånger.
Tog sedan en skön promenad i solen innan jag började med tvätten.

Nu har jag kokat ihop en soppa på min grönkål. Men det måste vara nåt fel i receptet. 4dl vatten och 250g grönkål blir inte soppa, det blir gröt.

Skidklubben hade upptaktsträff ikväll. Och jag har anmält mig som hjälptränare till de små. Det ska bli kul.

3 kommentarer:

Jens sa...

du måste ersätta vattnet som du kokar bort så hade du hällt i 2 dl på slutet så hade det varit soppa :-)

sonja sa...

jag fick hälla i minst 5 dl för att det skulle bli soppa. den skulle bara koka några minuter men jag kokade säkert en kvart för att kålen skulle bli lagom mjuk. men den blev god

Jens sa...

låter konstigt att receptet sa några minuter då det alltid tar längre tid för kål att mjukna. måste vara ett dåligt recept