tisdag, augusti 23

semestern är slut, fullt ös!

Ja en veckas semester gick fort. Vi hann få med oss bär, äpplen, svamp och andra godsaker från alla ställen vi besökte. Som vanligt trevligt och för kort om tid. Men vi badade, sprang, åt urströmming, bakade hundgodis, spelade mastermind och yatzy mm.

Nu är den veckan som sagt slut och det är dags att ta tag i saker och ting. Jag har mailat vaktmästaren för att få fart på renoveringen. Har mailat folktandvården för att få tid hos tandhygienist.
Idag ringde jag Cykelkällan och racecykel är nu beställd.
Jag var ner på stan och reklamerade mina joggingskor som blivit söndernötta på några månader. Troligen var de inte rätt modell för mina fötter så jag ska få nya imorgon.
Var också in på synsam som konstaterade krackelerade glas som nu ska bytas.

Så just nu har jag nya joggingskor, nya glasögonglas, ny cykel och nya tapeter på gång :-)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Oj hur smakade Urströmming?

sonja sa...

gammalt :-)