söndag, november 13

pass på!

Full rulle hela helgen är inte bra. Tiden går för fort då.
Igår var vi i Gävle hela dagen. Gick på stan och köpte allt möjligt. Några julklappar, födelsedagspresenter, doppresent, finkläder till Jens, träningskläder till mig ..... När vi kom hem mös vi och åt tacos. Enda dagen tillsammans på hela veckan. Kväll också egentligen eftersom han jobbar till kl20 idag....

Idag har jag varit ensam hemma. Jens har tagit på sig ett pass på Alfta quren, en brunchservering blev till slut 8-20... Så jag har som vanligt gjort nyttiga saker i rasande tempo. Renbäddat, tvättat, tittat på skidåkning, dammsugit, småhandlat lite, slagit in julklappar, bakat ett bröd, lagat mat... Dags att varva ner nu känns det som. Skulle vilja sätta upp gardinstången i vardagsrummet det får han göra i veckan.

Nu ska jag slappa i soffan tills han kommer hem. Då kan det hända att jag är duktig och ordnar lite fika.
Imorgon är det måndag igen och då fortsätter det med att jag jobbar 7-15.45 och Jens jobbar 15.30-24. Förjäkla dåligt tajmat. Vi ses alltså på lördag igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

men vi ses redan på torsdag

sonja sa...

yey!