onsdag, februari 13

Duktig?

Det känns inte helt bra att prata rekord när det gäller sjuka patienter men igår hade jag 9 st på en dag, utan att jag hade grupp! Förmiddagen var lugn men på eftermiddagen hade jag 6 akupunkturbehandlingar. Puuh! Dessutom var jag duktig som handledare för en praktikant i ca 2 timmar. Sedan var jag duktig och gick på värsta järngympan på Jocks. I går var jag med andra ord väldigt duktig. Som belöning efter en hård dag låg det ett fint litet paket på dörrmattan. 2 helt nya broderier att längta efter!

Idag började dagen mindre duktigt. Jag har just beställt en rollator till en patient som hör till en annan vårdcentral. Tyvärr blir det helt galet med kostnader hit och dit så jag måste hitta på nåt sätt att lösa det innan det är för sent. Om jag bara kunnat lite lokal geografi så skulle det inte hänt. Det finns ju hur många byar som helst häromkring, hur ska man hålla reda på vart alla ligger?

1 kommentar:

Anonym sa...

men syster yster.. du var inte så sjuk hemma i helgen då du nekade en varm filt av pappa din. ;-p