tisdag, februari 5

snörvel....

Förkyld igår, mer förkyld idag. Jag trodde att jag skulle vara frisk och kry i morse men så var det inte. Utan att gå in på detaljer så kan jag säga att jag kanske snyter mig var 5:e minut. Som tur är så har jag fått inte mindre än tre avbokningar idag. Skönt med lite dötid så att jag hinner snyta mig. Förhoppningsvis är jag frisk på torsdag. Då ska jag slå mitt gamla rekord på 6 patienter på en dag. Jag har nämligen 9 inbokade. Kanske kan någon avboka...kanske?

Att se framemot i veckan
- semla i eftermiddag (som jag bakat)
- bio på Hullsta ikväll
- resumé av lost på onsdag
- melodifestivalen på lördag
- skidskytte-vm invigs på lördag.

Att inte se fram emot
- att snyta mig igen
- rekord-torsdagen

Nu måste jag snyta mig innan patienterna kommer.

1 kommentar:

elli sa...

blaha! Dock kan jag trösta med att snytning är ett senare stadie av förkylningen, så det borde gå över på ett tag. Själv har jag evil feberhuvudvärk som bara väntar på att bli hosta och snyt...