onsdag, augusti 13

Soppatorsk och OS-schema

Förra helgen var det dramatik i skogen mellan Sollefteå och Ö-vik. Vid Gålsjöbruk, kanske 4 mil utanför Sollefteå kände jag att bilen drog ojämnt i en uppförsbacke. Jag scannade med blicken över instrumentpanelen efter varningslampor och såg att bränslemätaren stod i botten. Ett ögonblick senare kom jag ihåg att tanken var i princip tom när jag kom hem till Sollefteå senast. Men då hade jag inte råd att tanka.

Så vad gör jag? Det enda jag kan hoppas på är ju att bilen inte stannar mitt i djupaste skogen. Det var väldigt nervöst att inte ha någon aning om hur många liter som fanns kvar.
Precis innan Sidensjö började bilen verkligen strejka, den hostade liksom, fömodligen gick den på bensinångor bara. Jag svängde in på en gård och knackade på. En snäll kille hjälpte mig med några liter bensin så att jag vågade köra till macken.
Det var nog andra (!) och sista gången som jag körde från Sollefteå utan att kolla bränslemätaren först.

Nu är det däremot fullt fokus på OS, allt annat är i skuggan. Jag försöker hålla koll på vad som händer och kollar på web-tv när det är ngt intresant. Förra helgen hade jag radion i öronen typ hela tiden. Mamma försökte prata med mig men hon gav upp till slut. Tack vare mitt OS-fokus och mina uppoffringar har vi ju tagit två silvermedaljer än så länge!!

Inga kommentarer: