tisdag, november 18

Wilken Weekend!


Cosmos på Arlanda

Vi kom iväg och vi kom fram. Men 2 av 3 väskor blev kvar på Arlanda eftersom flygplanet var för litet (33 passagerare om vi räknade rätt). Cirka hälften av väskorna kom fram, däribland min. Så efter att ha köat på flygplatsen för att så småningom kunna få väskorna till hotellet så stod vi sist kvar på flygplatsen utan taxi. Vi svor några gånger och började leta fram nummer till taxi men till slut så kom en chaufför från ingenstans och hjälpte oss till hotellet. Somnade typ kl 4.

Tidigt upp för att hinna med hela stan. Och det tror jag att vi gjorde. Tallinn är inte så stort. Men det var var blött hela dagen.



Efter en hel dags väntan så kom väskorna. Klockan 21.00! Vi var precis på väg ut för att äta när vi såg att de stod i receptionen så det blev ett snabbt ombyte för systrarna. Sedan avnjöt vi en god middag på Ö, en av Tallinns bästa restauranger enligt alla guideböcker. Men det var väldigt folktomt där. Enligt servitören kunde det bero på finanskrisen. Men maten var vällagad och god.



Efter lite promenad på stan så tog vi en taxi till club Hollywood. Vi kom dit typ först och när det sedan började fyllas på med folk så kände vi oss trötta och hade ont i fötterna så vi åkte hem igen. Inga partybudar precis.

Hemresan gick bra förutom att min resväska gick sönder. Ett hjul var borta men all shopping klarade sig som tur var.



Hemma var det snö så igår köpte jag nya skidor och pjäxor. Kanske ska jag åka lite i helgen?

Inga kommentarer: