tisdag, januari 13

hit och dit

Just nu håller jag alltså på att packa för att flytta till landstingets lägenhet och bo där under februari.
Eventuellt kan det bli så att jag får jobb i Visby mars-maj. Då måste jag ta ledigt sista veckan på jobbet jag har nu för att hinna få inskolning. Efter 1 vecka i Visby ska jag ta mig till Mora för att åka Vasaloppet. Sedan ta mig tillbaka till Visby för att jobba.
Alla dessa resor är skitdyra. Även om man försöker hitta tågresor och ev köra bilen ner till Stockholm och ta färja därifrån så kommer det inte att bli billigt. Men det kan det nog vara värt för att få bo på Gotland ett tag.

Men nu har jag inte fått jobbet än så jag bara spånar. Jobbet jag har sökt i Sundsvall får jag vänta en vecka typ innan jag får besked om så jag är verkligen kluven nu. Ska jag satsa på 3 månader i Visby eller avvakta och ev få 10 månader i Sundsvall?

Börjar bli lite less på korta vikariat nu.....

1 kommentar:

IMariaS sa...

Du gillar ju gotland, men som sagt 3 månader är ju inte så länge...