söndag, februari 1

Många mil

Om en månad och 2 dagar börjar jag på Visby lasarett. Jag hade ett meddelande på telefonen i fredagseftermiddag. Så imorgon ska jag förhandla lön. Det känns jätteroligt att flytta till Visby, även om det bara blir i 3 månader. Många mil från hemma men våren på Gotland känns lockande. Cykeln och löparskorna ska definitivt med. Men det blir ingen mer skidåkning efter vasan.

Om exakt en månad är det dags för Vasaloppet. Då är det meningen att jag ska orka 9mil. Idag åkte jag 44km och efter 2 mil hade jag ont i en punkt i ländryggen som inte ville ge med sig. Sedan var jag också trött i armarna och lite orkeslös. Så varv nr 2 var jobbigt och det gick inte fort. Säkert minst 10-15 minuter långsammare än det första. Totalt tog det ca 3 timmar och 20 minuter. Strax under 3 timmar för syrran.
Eftersom det var 12 grader kallt fick jag lite ansträngningsastma i början (varade i ca 5 km) och tappade känseln i hakan, läpparna och rumpan. Men det känns bättre nu.

Det känns som att jag kommer att klara 9mil men det kommer att bli jobbigt, tråkigt och göra ont. Det ser jag fram emot :-)

Nu är lähenheten på Storgatan tom, tack vare mamma (som är grym på att städa), pappa och Maria (som båda kan bära bra). Och jag bor i en möblerad liten etta på Hembygdsvägen istället. Pyttelitet kök och inget duschdraperi i badrummet. Men ändå lite mysig. Men inte i mer än en månad.

3 kommentarer:

Sofia sa...

hörde att köksvrån är mindre än Vintergatan

sonja sa...

den kan inte bli mindre....men det finns iaf mikro

Sofia sa...

tur de.
känns de som ett större studentrum?