söndag, mars 29

ensam på Uddens

Huset har varit väldigt tomt i helgen. Jag har inte sett eller hört någon på 3 dagar. I torsdags eftermiddag och i fredags morse hörde jag folk och dörrar som stängdes men då var jag isolerad och magsjuk och det var inte läge att gå ut och vara social. Sedan dess har det varit lugna gatan i korridoren.
Men i kväll kommer i alla fall Hanna tillbaka.

I fredags var jag som sagt hemma från jobbet. Jag kände mig ok men inte bra. Jag tog mig inte utanför huset men jag renbäddade, tvättade, duschade, kollade skidskytte och sex-and-the-city och åt små portioner frukost, lunch och middag.

Igår var jag på två loppisar, kollade skidskytte, bakade bröd och lagade fisk till middag. Smörpopcorn till Let's dance-finalen (Lailas shownummer var sjukt bra).

Imorse var det final i curling-vm för damerna. Lag Annette Norberg besegrades tyvärr av det mycket skickliga och unga kinesiska laget.

En som inte förlorade idag var Helena Jonsson! 2:a i dagens masstart (trots att hon inte presterat bättre än en 16:e plats tidigare i helgen) och vinnare av Världscupen! Så otroligt spännande det var in till sista skjutningen. Den enda som sköt 4 nollor var Helena. I totalen har Helena och Kati Wilhelm lika många poäng men Helena har en seger mer och är därför bäst i år!!

1 kommentar:

Sofia sa...

men Sonja, du har ju sms med mig hela helgen :-D. Kan skicka bilder i från open sedan när jag laddat mobilen