onsdag, april 1

April=vår

I veckan har det varit riktigt mycket att göra på jobbet. Igår gick jag bara 30 minuter för sent från jobbet, skyndade ner till gymmet och tränade intensivt i 30 minuter. Skyndade hem och sprang igenom duschen, satte mig på cykeln med en banan i handen och åkte till LSR Gotlands årsmöte. Där bjöds det som tur var på smörgåstårta. Det blev min middag.

Förutom att jag träffade skidskyttelandslagets sjukgymnast och några andra sjukgymnaster från ön så var förbundsdirektören där och höll ett intressant tal om sjukgymnastproffessionen och löneutvecklingen.
Nu är jag rätt nöjd med min lön med tanke på min ringa erfarenhet och brist på vidareutbildning men kåren som helhet är inte särskilt välbetald och Gotland har sämst löner i hela Sverige. Det finns mycket för kåren att jobba på.

Efter jobbet idag blev det en kort shopping på Åhléns eftersom jag hade en kupong på 20%, sista dagen idag, och vägarna förbi pga ett besök på rehabenheten Korpen i slutet av dan. Sedan blev det en joggingtur i solen som avslutades med några rusningar uppför kyrktrappan.

Inga kommentarer: