torsdag, mars 12

kollektivt och socialt



På Uddens gränd bor jag och några till. Gemensamt kök, vardagsrum, toalett och dusch. Inte det fräschaste köket men trevliga grannar. Bla en arbetsterapeut (24år) som jobbar på Rehabenheten där jag jobbar, en sjuksköterska (25år) och några sjuksköterskestudenter (20-års åldern) från Huddinge som är på väg hem. Förra helgen var det utgång. Imorgon bio, Watchmen, och på lördag fest. Och de flesta kvällar är vi några som ser på tv samtidigt. Det är helt enkelt socialt att dela boende.

Det är såklart skönt när man har sitt eget kök och sin egen soffa och tv men när man kommer till ett helt nytt ställe där man inte känner någon är det bra med jämnåriga korridorsgrannar.



På jobbet har vi blå eller vit "blus" och blå eller vita byxor. Ingen skillnad på sköterskor, städerskor eller läkare. Alla får kombinera som de vill. Själv är jag ett blåbär.

Ska också tilägga att jag tränade på riktigt idag efter 1,5 veckas frivillig och ofrivillig vila (förkylning). Det blev 50 minuters löpning och det kändes riktigt bra med tanke på uppehållet.
Extra bra med tanke på allt jag har fikat sedan jag tränade sist. Idag skulle jag inte fika men på jobbet bjöds det gotländsk saffranspannkaka med grädde och salmbärssylt. Det säger man inte nej till.

Inga kommentarer: