fredag, juni 12

fredagsmys

Igår var det perfekt väder för ett vårrus. Soligt, lagom varmt och skönt. 1700 kvinnor/tjejer/tanter sprang/joggade/lunkade de dryga 5 kilometrarna med havsutsikt, grönska och medeltida mur i kulisserna. Efteråt fikade vi vår picknickpåse på en filt i kvällssolen. Det var mysigt. Som en parentes kan tillägas att jag slog Marianne i en spurtduell och därmed var snabbast i lasarettets rehabgäng.

Idag har jag äntligen fått mitt efterlängtade samtal. Jag får jobba inom primärvården på Gotland i sommar! Det är ännu oklart om det är bara i Visby eller Visby+Hemse. Men det känns mindre viktigt nu. Det är mer viktigt att få veta när jag kan åka hem och det får jag veta nästa vecka. Tills dess ska jag försöka slappna av och njuta av helgen.

Vi får se vad det blir för väder imorgon. Förhoppningsvis kan vi åka till Stora Karlsö. Men är det mulet och regnigt blir det någon annan utflykt.

Appropå fredagsmys: Elsie bjöd på mjölkchoklad till eftermiddagsfikat idag ("för att fira lite") och nu har jag och Anna gjort chokladbollar som vi ska snaska på i kväll :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste man alltid göra utflykter?
Här står alltanbygget stilla pga regn regn.
hoppas det blir bättre till midsommar

sonja sa...

Det är kul med utflykter ju :-), Nu blev det lummelunda. om 2 veckor blir det stora karlsö, sedan forsätter vi så hela sommaren