onsdag, oktober 7

nytt, nytt, nytt

Nytt jobb i måndags alltså. Starten har varit väldigt lugn. Har mest följt med kollegorna till deras patienter. området är rätt så stort; hela Orsa kommun (7000 pers och tydligen till ytan som stort som hela Stockholm), 2 äldreboenden och ett särskilt boende.
Nytt journalsystem som är betydligt krångligare än de tre som jag jobbat med tidigare.
Nytt är också att jag nu jobbar 75%. Mer fritid men också mindre pengar. Ska se vad jag kan hitta på att göra, kanske läsa nån kurs. Möjligheten finns att det kan bli heltid efter nyår. Håller tummarna för det.

Idag har jag sprungit för första gången på flera veckor. Har ju varit förkyld hela min arbetslöshet så jag började försiktigt med 40 min längs Orsa sjön och Lillån. Blåsigt men väldigt fint.

Igår kväll lyxade jag till det med ett varmt bad medan det snöade ute. Sååå härligt!

3 kommentarer:

Sofia sa...

SNÖ? har ni snö vid halva Sverige men vi i norr har regn? Orättvist tycker jag...

Ragnar Jonsson sa...

jag håller med sofia

sonja sa...

den låg kvar säkert en timme, sedan blev det spöregn :-)