tisdag, augusti 24

I fäderns spår....

I fredags var det lagmöte med logistikplanering på hög nivå. Jag hängde inte alltid med men till slut hade vi en bra plan på hur bilar skulle gå fram och tillbaka och hämta och lämna på olika kontroller. Och planen höll rätt så bra. Alla var på plats i tid eller väldigt god tid, men Forden fick rycka in.
Min sträcka var den lättaste av alla så jag försökte trycka på det jag kunde. Det gick rätt bra men efteråt kändes det som att jag hade sprungit en mil.

Fick en lite flashback till Vindelälvsloppet när vi gemensamt sprang över mållinjen på sista sträckan. Det var längesedan kom jag fram till. Men attans vad roligt!

Jens och jag var ute i bärskogen hela söndagen och fick ihop bra med hallon och en del lingon. Hallonsylten blev så god :-). Svamp fanns inte och blåbär var ytterst lite. De räcker till en blåbärscheesecake har jag tänkt.

Igår var jag en god medmänniska och satt hos en palliativ patient säkert en halvtimme och försökte trösta. Men hur gör man det?

3 kommentarer:

Sofia sa...

men va roligt att Forden fick vara med också, och vindelälvsloppet är många många år sedan...
Här i Norr finns det kanppt bär, iallafall där jag gått och kollat.

Anonym sa...

Bär finns på affären och svamp på bondens marknad. Mamm tycker det är fint att du tar dig tid hos palliativa patienter, det är viktigt. Det får man lära sig mycket om när man är stipendiat på Axlagården.

sonja sa...

det finns nog bär sofia men då måste man en bit bort från gatan. vi ska nog hitta lite svamp också innan veckan är slut