söndag, april 8

Lika dålig på att blogga som...

..som Sofia är på att föda barn. Snart en vecka över tiden och jag har ju inte gjort annat den senaste veckan än bevakat telefonen och väntat.
Visserligen har jag hundvaktat lillpojken Skott med allt vad det innebär (diarreér och kräks första dygnet, även på natten, konstaterat pissrädd för hästar...). Skott ska hem idag. lite tråkigt men ändå skönt.

Enligt Sofia har jag hundra saker att skriva om. Kanske menar hon att jag har bakat bröd i olika former, bakat brownies, haft kollegorna hemma på fika, sett filmpremiären av Småstadsliv 4, räfsat löv på gården, planterat om mina tomat- och basilikaplantor, haft en misslyckad loppis.... Typs sånt har jag gjort senaste veckorna.

Idag ska jag cykla (hittills cyklat 4 ggr, som längst 34 km), promenera hunden, bjuda familjen på påskmat (de ska banne mig stanna minst en timme), räfsa klart ute och kanske göra ett fotbad ikväll.

Om Sofia föder barn snart så kanske jag kan bli bättre på att blogga. Typ lägga in en bild eller så....

3 kommentarer:

Sofia sa...

Dom har som plan att stanna en timme iaf. :-) jag är verkligen kass på de här med att föda barn :p eller så är det väldigt varm och skönt i min mage :s

Anonym sa...

Det blev ett stopp på ca 1,5 i Kista. Hur långt blev stoppet i Växbo?

Sofia sa...

Jag är bäst på att föda barn :p