söndag, juni 24

tiden rullar på som en racer på rulle...

IMAG0209IMAG0212
(Maria ville inte vara med på kort, det brydde jag mig inte om, därmed den fula bilden :-))


Vätternrundan är avklarad. 13 timmar av slit. Den blev lite blöt och därmed lite kall men inte i närheten av lika kall och blöt som Siljan Runt. Värken i kroppen kom som väntat, lite tidigare än jag trodde dock. Vandrade från rygg till knä, till armarna, till nästa knä osv.... Förväntade mig ohygglig träningsvärk men har bara känt av höger knäveck, har troligen översträckt och överbelastat. Men det känns helt ok nu efter 1 veckas total träningsvila. Alltså dags att börja jogga inför Lidingöloppet.

I veckan har jag haft fullt upp. Övertid på jobbet varje dag och mycket att ordna med hemma. I onsdags åkte jag efter jobbet direkt hem. Stannade hemma till fredag morgon. Bar på och gullade med Märta så mycket som möjligt :-)
IMAG0217

Hade stannat hela helgen men vi hade inplanerat besök av Helen, Micke och lilla Jonna som inte var lika liten längre.

Jonna kan snart gå 

I fredags kom jag till Växbo typ kl 14.30. Missade i princip allt midsommarfirande. Såg ankorna gå i mål vid kvarnen. Midsommarmaten blev grillat kött, färskpotatis, sallad. Efterrätt cheesecake med svartvinbär och hallon. Supergod och fin.
IMAG0222
Många firade i Växbo
På midsommarafton bjöd vi på grillade kycklingspett, halloumispett, hemgjord potatissallad, sallad. Efterrätt daimglass och limejordgubbar. Glassmaskinen är nu invigd, klart godkänd. 

Nästa helg kommer Jens bror och hans tjej och dotter. Då blir det en annan meny, jag har redan börjat spåna på efterrätten...

Idag är jag ledig och ensam hemma. Med andra ord effektiv. Tvättar kläder, har städat lägenheten, fixat bankgrejer, letat bäddsoffa på blocket mm. Har nyss ätit rester från helgen och ska nog ut och jogga inom 1 timme.

Inga kommentarer: