söndag, juni 10

Tvätta cykel och tvätta kläder

Jens tvättade min cykel igår när jag var på jobbet. Idag smutsade jag ner den igen. Så trött på att det ska regna hela tiden. Idag blev det några hällregnskurar varvat med solsken som torkade upp jackan. Var dock blöt när jag kom hem och kläderna åkte in i maskinen direkt. Cykeln måste återigen rengöras. Tänker cykla till jobbet imorgon sedan är det vila och laddning som gäller inför nästa helg.

Igår var vi liksom de flesta byborna på Grilldans på bygdegården. Trevligt var det. Längesedan man dansade bugg och foxstrott. Kvällen blev lite sen och imorse var det nära att jag skulle skippa cykling med klubben men eftersom vi skulle fika på vägen så hängde jag med. Det blev en god räkmacka på Albertina i Skärså. Superfint ställe, tydligen med i White guide (som Växbo krog). Deras fiskmat är omtalad här omkring.

Jag har skrotat min kamera som inte kan hålla batteri. Använder istället Jens kamera men den är ofta på fiske när jag är hemma och bloggar. Kanske jag kan önska mig en i födelsedagspresent...

IMAG0196

Inga kommentarer: