söndag, september 23


Gröna tomater ska tydligen bli röda i en skokartong. Återstår att se.

I går var jag ute hela dagen som funktionär på NM i MTB som Bollnäs CK höll i. Tidtagare var jag. Trodde jag skulle få hålla värmen i vagnen men jag fick stå ute vid mållinjen... Frös med andra ord mer eller mindre hela dagen eftersom det såklart var blåsigt, 5 grader varmt och regnigt. Och ja, jag hade klätt mig ordentligt: vinterkängor, dubbla jackor och vintervantar.

Idag valde jag istället att vara inomhus. Har bakat bröd, lagat köttgryta, tvättat kläder, strukit kläder och manglat kläder. Varit ute totalt ca 1 timme (jogging och plockat ihop lite ruttna äpplen).
Jens och Martin har fiskat hela helgen......

Imorgon blir det lite sovmorgon eftersom Sussie ska till veterinären kl 8. Stackars subi/sussie lo/bullan......

2 kommentarer:

Unknown sa...

hur gick de för Sussie med svansen?

sonja sa...

Bild kommer ikväll. Den är ca 5 cm lång. Väldigt öm igår kväll, hon bara gick omkring och var jättetrött. Kunde inte lägga sig ner. Sov ändå hela natten till slut. Åt frukost imorse.