onsdag, september 19

saknad

Jag täckte för Marianne i hjärtgruppen igår. Brukar göra det ibland, någon gång/termin typ. Igår saknades sjuksköterskan i hjärtgruppen, "det brukar gå bra, ring avd om det är något". Innan alla hade värmt upp klart hade jag en man på golvet. Med snarkande andning. Jag blev smått paralyserad. Sprang till kontoret där hjärtlarmsknappen finns. Dörren var låst och jag hade inte nyckeln på mig eftersom jag hade träninsgkläder. Sprang tillbaka till mannen som då vaknade till. Kollegor som var i korridoren hade hört en duns och kom för att hjälpa till. Då kunde jag ringa efter hjärtsköterska och sedan rullade allt på. Han mådde bra men de undersökte honom.

När jag kom hem tog jag hand om Nisse som saknade sina testiklar, nykastrerad och lullig i benen. Och grön i örat där han fått tatuering. Han sov mest hela kvällen. Bad om att få gå ut trots att han nästan sov där han satt vid dörren.

Sussie kommer från och med måndag att sakna sin svans. Den ska amputeras. Såret har med andra ord inte läkt så bra....

Jag fick träninsgvärk i låren av hjärtgympan. Det hade jag saknat :-)

Inga kommentarer: