måndag, mars 8

En ynka minut

Mitt mål var att åka snabbare i år än i fjol men trots det så tog de 9 milen en minut längre tid i år. Surt men ändå rätt så bra med tanke på att jag hade tränat betydligt mer förra året. Känns också som att spåren var bättre då.

Precis som förra året var det jobbigt, möjligen lite jobbigare. Och även om jag nu säger att jag inte ska åka nästa år så finns nog risken att jag glömmer det jobbiga och ångrar mig. Men jag skulle gärna prova åka nåt lättare lopp, typ Tjejvasan eller Stafettvasan istället. Lite mer njutning, lite mindre ont.
Vi får se.

Idag har jag det lugnt på jobbet (på vårdcentralen). Var hem på lunchen och tog reda på mitt diplom som familjen lämnat innan de tog bilen till skrotnisse i Mora. Tre patienter utspridda kl 10, kl13 och kl16. Så jag kan tyvärr inte gå hem tidigare. Tog istället lite sovmorgon. Ikväll blir det lite strykning, sedan ett bad och tidig kväll.

Inga kommentarer: